MAGVETŐ

Református Általános Iskola és Óvoda

Híreink

Lékó Ilona Környezetvédelmi Emlékverseny

2018.05.28.

 2018. április 24-én a Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Számú Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye huszonkettedik alkalommal szervezte meg a Lékó Ilona Környezetvédelmi Emlékversenyt. A városi iskolák között 3 fős csapatunk az I. helyen végzett. A csapat tagjai: Herdeló Csongor (8/b), Székács Kristóf (8/a), Székács Márk (8/a).

Országos magyar verseny

2018.05.28.

 2018. április 20-án a Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda immár XIII. alkalommal hirdette meg országos magyar versenyét, melyen tanulóink először indultak versmondásban és komplex nyelvtani feladatok megoldásában.
Az 1848-49-es forradalom és szabadságharc 170. évfordulója ihlette a témaválasztást. A verseny fő gondolata: „Hazám, hazám, te mindenem!”.


Versenyző diákjaink és eredményük:
 a komplex magyar nyelvi feladatok megoldásában:
3. évfolyamon Pataky Lídia Edit (3/a) V., 4. évfolyamon Bondár Nikolett Ildikó (4/a) II.
6. évfolyamon Látkóczki Lilla (6/b) VI., 8. évfolyamon Székács Márk (8/a) I. lett.
 versmondásban 2 vers előadásával:
6. évfolyamon Freiberger István László (6/b) III. helyezést ért el.

Német versenyek

2018.05.28.



2018. május 24-én Vésztő-Mágoron iskolánk két 4. évfolyamos csapattal vett részt a Fedezzük fel Vésztőt! elnevezésű megyei német nyelvű versenyen.
A csapatok és a csapattagok:
Deutsche Amazons: Aradszky Anna (4/b), Cséffán Csenge (4/a), Varga Lilla (4/a)
JOCSEBO- Gruppe: Cseresznyés Petra (4/a), Jova Málna (4/a), Bondár Nikolett ( 4/a)

A 29 felső évfolyamos csapatból gyermekeink osztott III. helyen végeztek.

 

            


4. évfolyamos csapatunk 2018. április 19-én lehetőséget kapott, hogy a gyulai Németvárosi Óvodában előadhassa a Piroska és a farkas című mesét. Az előadás után a Spiel und Spass Wettbewerb elnevezésű versenyen:
a 7. évfolyamosok kategóriájában III. helyezést ért el: Bondár Nikolett Ildikó, Cseresznyés Petra, Jova Málna (4/a), IV. helyen végzett: Aradszki Anna (4/b), Cséffán Csenge, Varga Lilla (4.a).

-

2018.05.28.

 Környezet- , természetismereti- és biológia versenyek

2018. április 13-án Békéscsabán zajlott a Kaán Károly Országos Környezet- és Természetismereti Verseny megyei fordulója, melyen Szappanos Katalin (6/b) indult, és a VII. helyen végzett.

A Herman Ottó Kárpát-medencei biológia verseny megyei fordulójára 2018. április 14-én került sor Békéscsabán. Polyák Tamás (7/b) évfolyamában VII. lett, szépen helyt állt még Keresztes Lili (8/a), Tyukodi László Sebestyén (8/a).

„Velünk az Isten!" Országos Bibliaismereti Verseny

2018.05.17.


Idén már 21. alkalommal rendezték meg a „Velünk az Isten!" Országos Bibliaismereti Versenyt a Kecskeméti Református Általános Iskolában 2018. április 6-án és 7-én. Az ország 16 iskolájának 25 csapata - összesen 125 gyerek és az őket kísérő mintegy 30 pedagógus - érkezett a ’hírös’ városba. A kétnapos megmérettetésen a diákok írásban és szóban is számot adhattak arról, mennyire ismerik a Bibliát. A rendezvény színfoltját a péntek délután jelentette, amikor színpadi előadásban jelenítették meg az Ó- és Újszövetség történeteit a gyermekek. Szabadidejükben pedig megismerkedhettek Kecskemét nevezetességeivel. Iskolánk 2 korcsoportban képviseltette magát az alábbi eredményekkel:
 II. kcs. tagjai: Baráth Timóteus, Bondár Nikolett Ildikó, Cséffán Csenge, Nagy Eszter,
Varga Lilla (4/a) - II. helyezés
 III. kcs. tagjai: Baráth Salamon (6/a), Csordás Orsolya Csenge (5/b), Kallós Eszter (5/a),
Lipcsei Emese Csilla (6/b), Nagy Mária Valéria (6/b) - III. helyezés
 A színdarabban nyújtott teljesítményéért dicsérő oklevélben részesült:
Kallós Eszter és Csordás Orsolya Csenge.

Nemzetközi Kenguru matematika verseny

2018.05.04.

 Március 20-án, iskolánk 37 kis matematikusa vett részt a Nemzetközi Kenguru matematika versenyen. A megmérettetésen minden tanuló saját iskolájában írta meg a versenydolgozatot, amely eredménye alapján állapították meg a megyei illetve az országos helyezéseket. A sok gyakorlás és a befektetett energia eredményeként ismét nagyon szépen teljesítettek diákjaink.

A megyei versenyen
3. helyezettek lettek: Timár Marcell az 5.a osztályból, és Székács Márk a 8.b osztályból,
5. helyezést ért el Herdeló Csongor a 8.b osztályból,
7. helyezettek lettek: Freiberger István a 6.b osztályból, és Székács Kristóf a 8.a osztályból,
8. helyezést ért el Jakus Zétény a 6.b osztályból,
10. helyezettek lettek Egri Zsombor a 6.b osztályból és Timár Rebeka a 7.b osztályból 
és
13. helyezett lett Mihály Márk az 5.a osztályból.

Szintén nagyon szép eredményt értek el: Bánhidi Ádám és Bánhidi Tamás a 3.b osztályból, illetve Látkóczki Lilla a 6.b osztályból.
Úgy gondolom, hogy minden diákunk igyekezett legjobb tudása szerint helytállni. Mindannyiuknak gratulálunk, további eredményes versenyzést kívánunk!

 

-

2018.04.27.

 Járási vers- és prózamondóverseny


Iskolánkat hatan képviselték a járási felsős vers- és prózamondó versenyen a Mogyoróssy János Városi Könyvtárban 2018. április 10-én és 11-én:

Versmondás kategóriában:
Perlaki Barnabás az 5/a-ból,
Freiberger István László a 6/b-ből,
Mittag Réka Mónika a 7/a-ból,
és Puj Gergő a 8/b-ből.

Prózamondásban:
Csordás Orsolya Csenge az 5/b-ből,
Lipcsei Emese Csilla a 6/b-ből.

A következő eredményekkel zártak:
Freiberger István II., Puj Gergő II.,
Csordás Orsolya III., Lipcsei Emese II
. helyezést ért el.

Kónya István alpolgármesternek köszönhetően a helyezést elért tanulók 5000 Ft értékű könyvutalványban is részesültek a kapott könyvjutalom mellett.

-

2018.04.17.

„Hazám, hazám, te mindenem!”

 

 A Miskolc - Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda immár XIII. alkalommal hirdette meg országos magyar versenyét, melyen iskolánk diákjai először indultak 2018. április 20-án versmondásban és komplex nyelvtani feladatok megoldásában. Az 1848-49-es forradalom és szabadságharc 170. évfordulója ihlette a témaválasztást. A verseny fő gondolata: „Hazám, hazám, te mindenem!”.

Versenyző diákjaink:
komplex magyar nyelvi feladatok megoldásában:
3. évfolyamon Pataky Lídia Edit a 3/a-ból V.
4. évfolyamon Bondár Nikolett Ildikó a 4/a-ból II.
6. évfolyamon Látkóczki Lilla a 6/b-ből VI.
8. évfolyamon Székács Márk a 8/a-ból I.

versmondásban 2 vers előadásával:
6. évfolyamon Freiberger István László a 6/b-ből III. helyen végzett.
A diósgyőri vár szomszédságában kellemes, tartalmas, eredményes napot zárhattunk

Vers- és prózamondó verseny

2018.04.09.

 2018. március 27-én rendeztük meg iskolánkban a vers- és prózamondó versenyt alsó tagozatos diákjainknak. 91 tanuló készült egy-egy irodalmi alkotás megtanulásával, melyet a zsűri évfolyamonként értékelt. Az alábbi eredmények születtek:


1. évfolyam:
Vers: I. hely: Kocsis Lotti 1.b
II. hely: Szilágyi Emese 1.b, Tulkán Fanni 1.b, Krüpl Benjámin 1.b
III. hely: Sárközi Luca 1.a, Székely-Szabó Petra 1.b
Különdíj: Pocsay Levente 1.a, Deák Sára 1.b, Szatmári Hanna 1.b
Próza: I. hely: Herdeló Bíborka 1.a
II. hely: Vass Maja 1.b, Kovács Botond 1.b
III. hely: Papp Cézár 1.a
2. évfolyam:
Vers: I. hely: Majláth Szófia 2.b
II. hely: Baráth Johanna 2.a, Gurzó Noémi 2.b
III. hely: Csüllög Ferenc 2.b, Juhász Anna 2.b
Különdíj: Tóth Zóra 2.b, Breznyán–Tokai Szilvia 2.a
Próza: I. hely: Kiss Kamilla 2.a
II. hely: Oroján Csilla 2.b, Varga Ádám 2.a
III. hely: Dékány Márk 2.b
3. évfolyam:
Vers: I. hely: Borbély Fanni 3.a
II. hely: Gamperl Anna Mária 3.b
III. hely: Szabó Boglárka 3.a, Geszner Sára 3.a, Mikulán Adél 3.b
Különdíj: Hevesi Borka 3.a, Lengyel Anna 3.a, Barta Sára 3.a
Próza: I. hely: Pintér Petra 3.b
II. hely: Pataky Lídia 3.a, Bartha Barnabás 3.b
III. hely: Kallós Ágnes 3.b
Különdíj: Szikszai Alexa 3.b
4. évfolyam:
Vers: I. hely: Nagy-Marton Maja 4.a
II. hely: Ősz Bernadett Fruzsina 4.b, Varga Lilla 4.a, Bondár Nikolett 4.a
III. hely: Cséffán Csenge 4.a, Balogh Anna 4.a
Különdíj: Kakas Gergő 4.b
Próza: I. hely: Polgár Zoé 4.a
II. hely: Baráth Timóteus 4.a, Nagy Eszter 4.a
III. hely: Rozek Petra 4.a, Bartha Boglárka 4.b

*****************

Kategóriánként, évfolyamonként az I. helyen végzett tanulók képviselték iskolánkat a Járási Vers- és Prózamondó versenyen, melyre április 6-án került sor a Mogyoróssy János Városi Könyvtárban. Valamennyi gyermekünk ügyesen helytállt, az alábbi eredmények születtek:
Vers: 2. évfolyam: II. hely: Majláth Szófia 2.b
3. évfolyam: I.hely: Borbély Fanni 3.a
Próza: 1. évfolyamon: III. hely: Herdeló Bíborka 1.a
4. évfolyamon: I. hely: Polgár Zoé 4.a

-

2018.04.04.

A Magvető Általános Iskola és Óvoda munkatársai és gyermekei nevében szeretettel gratulálunk Herdelóné Pelok Boglárka leendő elsős tanítónőnek sikereihez, valamint a Békés megyei hírportál "A hét embere" kitűntetéséhez.

További életére és munkásságára Isten Áldását kérjük.

A vele készült interjút alább valamint a következő linken is megtekinthetik.

https://www.beol.hu/helyi-ertek/a-het-embere/tanito-magyar-pedagogus-1238337/

 

Játékosan, szeretettel, hitben tanítja magyarságra diákokat
 

Herdelóné Pelok Boglárka tanítónő vezetésével a gyulai Magvető Református Általános Iskola diákjai sorra aratják a sikereket a megyei és országos anyanyelvi versenyeken. A pedagógust ezért és a magyar nyelv ápolása érdekében végzett kiemelkedő tevékenysége elismeréséért is választottuk a hét emberének.


– Partiumban, Nagyszalontán nőttem fel, ahol a szüleim erős hitben és mély nemzeti identitásban neveltek. Ezek az évek alapvetően meghatározták későbbi pályámat. Az akkor kapott értékeket igyekszem tovább vinni pedagógusi pályámon is. Játékosan, szeretettel, hitben a magyarságra tanítani a diákokat – mesélte lapunknak indíttatásáról Herdelóné Pelok Boglárka. – Egyébként már diákként is szívesen segítettem társaimnak, boldogan foglalkoztam a nálam fiatalabb gyermekekkel. Így szinte egyértelmű volt, hogy a pedagó­gusi pálya felé orientálódom.

 

– Mennyire volt nehéz akkoriban megőrizni a romániai területeken a magyarságukat?
– Amikor végeztem a nagyváradi tanítóképzőn, az egyik legkritikusabb időszakot éltük. A romániai forradalom és rendszerváltás környékén is rendkívül nagy erőfeszítésekre volt szükség, hogy megmaradhassunk magyarnak, de egy percig sem lehetett kérdéses, hogy kitartunk gyökereink mellett. A végzett fiatal pedagógusokat lakcímkártya alapján helyezték el, messze onnan, ahol valójában éltek. Akkoriban ez volt a román állam koncepciója. Én Nagyvárad mellé, Bihar településre kerültem, ahol egy évet tanítottam. A szüleim nehezen viselték a távolságot, nem látták a jövőt, a reményt, ezért határoztak úgy, hogy áttelepülünk Gyulára. Két csodálatos esztendőt töltöttem Sarkadon tanítóként, majd jött a lehetőség, hívtak az akkor induló gyulai Magvető Református Általános Iskolába. Családi indíttatásom és hitem szerint sem mondhattam nemet. Akkor és ma is isteni gondviselésnek és egyben áldásnak éltem meg a felkérést.

 

– Pedagógusként mi az ars poeticája?
– Gyermekként mindig azok a pedagógusok voltak rám hatással, akiken érezhető volt a tantárgyuk iránti szeretet. Ezt szeretném én is képviselni. Rajongok a magyar nyelvért, keresem a szépségét, a logikáját, és próbálom a szabályszerűségeit mesébe öntött formában, játékosan és mégis rendszerbe ágyazva átadni diákjaimnak. A tanítói hivatás óriási felelősség, én pedig igyekszem olyan dolgokat elültetni a tanulókban, amelyek hatással lehetnek későbbi életükre. Vallom, hogy néha a kevesebb a több. A kötött tananyag és óraszám ellenére így több időt szánok a kreativitás kibontakoztatására, a véleményalkotásra, a dramatizálásra. Az internet világa mellett nehéz a gyermekek anyanyelv iránti érdeklődését felkelteni, fenntartani. Azt tapasztalom, hogy ami a tanulókhoz közelebb hoz egy-egy könyvet, az az, ha a közösség előtt beszélnek olvasmányélményeikről, eljátszanak belőle egy jelenetet, vagy rajzillusztrációt készítenek a regényhez. Az eredményességhez pörgés, játékosság, állandó megújulás és változatosság kell, ez elvárás saját magammal szemben is, hiszen a Szentírás arra biztat: „A jó cselekvésében pedig ne fáradjunk el!”

– Aki ismeri Önt, tudja, hogy a sikereket soha nem magának tulajdonítja.
– Úgy gondolom, hogy a jó földbe hulló magot könnyű ápolni. A gyerekek rendkívül fogékonyak, kíváncsiak, lelkesek, és a szülők hozzáállása is sokat számít. Egy-egy siker esetén nem az enyém az elismerés, hanem az övéké. Hiszem, nekünk, pedagógusoknak segítenünk kell abban, hogy a fiatalok éljenek azzal a képességgel, azzal a talentummal, amit a jó Istentől kaptak.

A fejlesztést is fontosnak tartja

Herdelóné Pelok Boglárka 1994-től, az iskola megalapításától kezdve dolgozik a Magvető Református Általános ­Iskola és Óvoda tanítójaként. Az intézmény pedagógusaként a keresztyén értékek átadását elsődleges nevelési feladatának tekinti.

A felzárkóztatásra, fejlesztésre szoruló tanulókkal való foglalkozás számára épp oly lényeges feladat, mint a tehetséggondozás, a versenyekre való felkészítés. Érdekes, hogy korábban a reálterületet vitte. Férjével három gyermekük van, a velük való foglalkozást, a családi együttlétet tartja szabadidejében a legfontosabbnak.

Forrás: beol.hu

Simonyi Zsigmond helyesírási verseny

2018.04.04.

 A Simonyi Zsigmond helyesírási verseny megyei fordulóján 2018. március 3-án Békéscsabán a következő tanulók képviselték iskolánkat:
 az 5. évfolyamból: Perlaki Barnabás (5/a)
 a 6. évfolyamból: Baráth Salamon (6/a), Látkóczki Lilla (6/b), Lipcsei Emese Csilla (6/b)
 a 8. évfolyamból: Székács Márk (8/a)
Perlaki Barnabás, Baráth Salamon. Lipcsei Emese Csilla szépen helyt álltak,
Látkóczki Lilla III., Székács Márk II. helyezést ért el.

Tinta Könyvkiadó Könyvtárfejlesztési Pályázat

2018.03.27.

 A Tinta Könyvkiadó Könyvtárfejlesztési Pályázatán iskolánk 50%-os támogatással könyveket és szótárakat nyert. A kiadványok segítik a mindennapi iskolai munkát és a versenyfelkészítést.

Tenisz verseny

2018.03.27.


Tavaszváró tenisz verseny


A Magvető Református Általános Iskola és Óvoda, valamint a gyulai Tenisz Szabadidő Sport Klub rendezésében idén első alkalommal mérhették össze tudásukat városunk teniszpalántái. A Christián László Városi sporttelep fedett pályáin 4 korosztályban versenyeztek a gyerekek. A rendezők jóvoltából minden nevező banánt, csokoládét, üdítőt kapott még a verseny előtt, a díjazásnál pedig a Gyulasport Nonprofit Kft.-nek köszönhetően éremmel és oklevéllel gazdagodtak a kis sportolók. A Tavaszváró verseny remélhetőleg hagyománnyá válik, hiszen mindenki jó élményekkel térhetett haza.

Eredmények:

Piros pálya leányok: 2. Oroján Csilla 3. Tóth Zóra és Juhász Anna 

narancs pálya leányok: 1. Hulik Roxy 

zöld pálya leányok: 1. Kovács Hédi 

L12 igazoltak: 1. Kovács Hédi 
 

 

Béres Ferenc Országos Református Éneklő Verseny

2018.03.27.

 „Énekeljetek az Úrnak, áldjátok nevét, napról, napra hirdessétek szabadítását! „
Zsolt 96:2

A Budapest-Fasori Református Kollégium Julianna Általános Iskolája idén is megrendezte a Béres Ferenc Országos Református Éneklő Versenyt, 2018. március 23-án.
A versenyen iskolánkból évfolyamonként 1-1 tanuló vett részt.
Az egyéni versenyre 3 kötelező énekkel (1 genfi zsoltár, 1 dicséret és 1 népdal egyik versszakával) és 1 szabadon választott népdallal – lehetőleg Szabolcs-Szatmár megyéből – (min. 2 versszakkal) kellett felkészülni.
Diákjaink a következő eredményeket érték el:
1. évfolyam Bodó Sára ezüst minősítés
2. évfolyam Brenyán-Tokai Szilvia arany minősítés
3. évfolyam Borbély Fanni arany minősítés
4. évfolyam Cséffán Csenge arany minősítés
5. évfolyam Breznyán-Tokai György arany minősítés és II. helyezés
6. évfolyam Solymoskövi Krisztofer ezüst minősítés
7. évfolyam Timár Rebeka arany minősítés és II. helyezés
8. évfolyam Keresztes Lili bronz minősítés

A verseny napján a programok között szerepelt a versenyző gyermekekből összeállt alkalmi kórus, amely élmény-éneklésre vonult ki a Városligetbe.
Ismét eredményes, élményekben gazdag napot töltöttünk el Budapesten.

-

2018.03.23.

 Vers- és prózamondó versenyen mérték össze tudásukat a magvetősök


A legjobbak a városi megmérettetésen is megmutathatják képességeiket
A Magvető Református Általános Iskola március 21-én rendezte meg felső tagozatos tanulói számára a vers- és prózamondó verseny iskolai fordulóját. Mintegy hatvan tanuló mutatta meg tudását a legügyesebb előadók versenyén.

– Már több mint tíz év óta biztosítunk lehetőséget és alkalmat minden tavasszal, hogy egy-egy irodalmi művet tolmácsolhassanak a diákok – mondta el lapunknak Turánné Bódi Beáta.

– Az értékelést végző zsűritagok alsós, illetve felsős pedagógusaink, akik a következő szempontok alapján hozták meg döntésüket: a vers és prózaválasztás, az érthető, tiszta beszéd, a vers megértése, átélése és a megfelelő előadásmód – részletezte.

A verseny közös énekléssel indult, majd a prózák és versek előadása után az elbírálás évfolyamonként történt, ami a városi fordulóra jelentett továbbjutást a legjobbaknak. A diákok magyar szerzőktől válogathattak, és – mint kiderült – idén a mai kortárs költők művei voltak a legnépszerűbbek.

Forrás: Gyulai Hírlap